Ford's Sustainability and Financial Report 2023 gepubliceerd

Ford past de lessen die bij gaming zijn opgedaan toe in zijn eigen processen. Dergelijke technieken helpen een effectieve samenwerking te realiseren, ondanks de fysieke afstand bij thuiswerken.
Ingenieurs bouwen simulaties waarmee ze kunnen testen hoe nuttig nieuwe technologieën door klanten worden ervaren. Ontwerpers passen animaties toe bij het creëren van virtuele prototypen. Ford heeft zelfs samen met de gaming-community een auto ontwikkeld.
Ford werkt nu in virtuele clinics samen met klanten om allerlei voorzieningen te testen. In de eerste clinic wilden de ingenieurs van Ford achterhalen of deelnemers de knop voor automatisch parkeren liever ingedrukt houden, of één keer indrukken. Zij hebben daartoe een korte videogame ontwikkeld waarin deelnemers een aantal parkeermanoeuvres moeten uitvoeren. Uit de uitkomst bleek dat 88% van de deelnemers een voorkeur had voor één keer drukken, een resultaat dat zou kunnen leiden tot een verandering in de functionaliteit van Ford Active Park Assist.
In de game kwam ook een overstekende koe voor waarmee werd getest hoe snel een deelnemer zou reageren en de auto zou stoppen. Langere reactietijden zouden kunnen leiden tot veranderingen in de voorziening voor automatisch parkeren, waarbij de auto langzamer zou rijden of dat de voorziening zou worden afgestemd op bepaalde bestuurders.
Door de deelname van meer klanten uit verschillende markten en demografieën, en een groter aantal mogelijke scenario’s, levert virtueel testen betere en betrouwbaardere gegevens op. Hierdoor krijgt Ford een beter inzicht in wat de klant wil en kan het deze voorkeuren verwerken in de ontwikkeling van auto’s.
Ford is nu van plan het aantal met gaming-engines ontwikkelde virtuele klantenclinics uit te breiden.
Ontwikkelaars van Ford gebruiken in de Design Studio gaming-engines om animaties te ontwikkelen waarmee kan worden gevisualiseerd hoe toekomstige auto’s er in een werkelijke omgeving uitzien en hoe zij hier functioneren. Het grote voordeel hierbij is interactie bij het ontwikkelen van nieuwe voorzieningen, het verwerken van klantfeedback en het ontdekken van hoe toekomstige auto’s functioneren in het dagelijks leven. Vroeger werd dit gedaan met prototypen, tegenwoordig gebeurt dit in een game-omgeving.